top of page

Deze KPI’s mogen niet missen op je Marketing Intelligence dashboard

  • Foto van schrijver: Huub van Rijswijck
    Huub van Rijswijck
  • 29 mei 2019
  • 1 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 27 jun 2019

Key Performance Indicators (KPI’s) zijn een operationeel instrument om de prestaties van je Marketing Automation inspanningen te monitoren. Door doelstellingen meetbaar en inzichtelijk te maken met behulp van KPI’s, hebben marketeers continu zicht op waar ze staan en ten opzichte van hun doelstellingen. Het geeft bovendien de richting aan waar je zaken kunt verbeteren om nog betere resultaten te laten zien.

Een Marketing Intelligence Dashboard is dus een belangrijke succesfactor in het behalen van je doelstellingen. Maar wat zijn nou de belangrijkste zaken die je terug wilt zien op je dat Dashboard? Wij zetten ze voor je op een rijtje.


Website

1. Organisch website bezoek.

2. Unieke website bezoekers.

3. Bounces.

4. Pagina’s per sessie, doorklikratio.

5. Gemiddelde tijd op pagina.

6. Top landing pagina’s.

7. Top exit pagina’s.

8. Verkeersbronnen.

9. Linkbuilding.

10. Zoekmachine positie.


Activiteiten:

1. Aantal verzonden emails.

2. Aantal gedragstriggers.

3. Open ratio en CTR (click through ratio).

4. Subscribes en Unsubscribes.



Conversie:

1. TTL - Traffic to lead conversie ratio.

2. MQL’s – Marketing Qualified Leads.

3. Gemiddelde leadscore.

4. SQL’s – Sales Qualified Leads .

5. LTC- Lead to customer ratio.

6. Close ratio op door Marketing. aangeleverde leads (lead kwaliteit)




Return on Investment:

1. Kosten per lead (cost per lead).

2. Gegenereerde omzet.

3. Customer Lifetime Value.

4. Kosten per Klant.

5. (Inbound) marketing ROI.


Weten hoe je inzicht krijgt in deze en andere KPI’s? Of heb je een uitdaging in het bij elkaar brengen van verschillende databronnen om tot één Dashboard te komen? In 15 minuten vertelt een van onze Marketing Intelligence specialisten je hoe je dit aanpakt. Plan hier vrijblijvend je afspraak in.

Comments


Post: Blog2_Post

Cassiopeia is een samenwerkingsverband van organisaties die maar één doel voor ogen hebben: jou verder helpen bij het bereiken van jouw doelen rondom digitale customer experience

+31(0)205803488 - +31(0)653160003

Suikersilo West 28, 1165 MP Halfweg

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2019 by Ebicus bv.

bottom of page