Waarom iedere ambitieuze B2B organisatie Marketing Automation nodig heeft
- Huub van Rijswijck
- 29 mei 2019
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 27 jun 2019

In de B2B Marketing Buzzwords Top 4 staat Marketing Automation met stip op nummer 1. Dat is ook niet zo gek, want weinig commerciële bedrijven met een groeiambitie zijn niet op zoek naar manieren om meer business te genereren. En laat dat nou precies zijn waar marketing automation een belangrijke bijdrage aan levert.
De statistieken:
69% van alle marketeers zeggen dat leads genereren hun top prioriteit is.
80% van marketeers die automation software gebruiken genereren meer leads.
Content marketing levert 3x meer leads op dan betaalde zoekmachine marketing.
Slechts 18% van marketeers geeft aan dat outbound marketing de beste leads oplevert.
Nog maar 29% van kopers willen direct met sales om tafel, terwijl 62% zijn aankoopreis begint via een zoekmachine.
Bedrijven die leads nurturen verkopen 50% meer tegen 33% minder kosten.
Als jouw organisatie behoort tot de groep van bijna 70% die meer leads wil genereren, of je hebt een belangrijke doelstelling op het gebied van cross- en upsell, dan zou Marketing Automation wel eens van grote waarde kunnen zijn voor jouw bedrijf.
Maar wat is Marketing Automation nou eigenlijk?
Marketing Automation biedt je een toolset om marketing taken te automatiseren over meerdere kanalen heen. Zo kun je potentiële kopers ondersteunen in hun aankoopreis, met als doel ze te converteren tot klant. Wollige marketing taal? Misschien wel.
In gewoon Nederlands:
Marketing Automation helpt je te zien wat een anonieme bezoeker op je online kanalen doet (Digital Bodylanguage Tracking).
Marketing Automation helpt je de anonieme bezoeker te identificeren tot een persoon.
Marketing Automation helpt je om geautomatiseerd een persoonlijke relatie op te bouwen met je contact.
Marketing Automation helpt je je lead te voorzien van de informatie die hij nodig heeft om tot aankoop over te gaan, op het juiste moment (leadnurturing).
Marketing Automation helpt je te weten wanneer het het juiste moment is voor Sales om contact op te nemen met je lead.
Marketing Automation geeft Sales inzicht in het online gedrag van zijn klant of prospect, wat het verkopen vergemakkelijkt.
Marketing Automation zorgt ervoor dat er minder Sales-inspanning benodigd is voor cross- en upsell.
Marketing Automation zorgt ervoor dat je op basis van gedrags-data je inspanningen kan aanpassen.
Marketing Automation biedt inzicht in Marketing ROI.
Marketing Automation helpt je tijd te besparen door het automatiseren van veel voorkomende taken.
Alle reden dus om eens serieus te gaan kijken naar wat Marketing Automation voor jouw organisatie kan betekenen.
Heb jij ook een stevig target en wil je weten hoe je Marketing Automation voor je kunt laten werken? Neem dan contact met ons op voor advies of meld je aan voor onze updates!
Comments